top of page
Methawee Portrait.jpg
Methawee Angthong, Founder - BLACK SUGAR

          Fashion is not limited to age or social stream, taste or anonymous people, but the tool to reflect unique self-existence of people wearing the costume to showcase the identity themselves. This concept brings about the brand BLACK SUGAR, the costume brand stemming from personal favorites of the woman at 59 years, Methawee Angthong, the artist and founder of the brand formerly served as the government officer who dared to step out of the frame of the same old social value and turned to do what she loved and what represents her self-existence.

 

          Methawee displays her style  through every single handicraft leading to the increasing popularity of BLACK SUGAR with its own style underlying the black-white tone of color. Though the tone of color looks pretty  plain, this is what makes the brand exceptional due to the unique design, pattern and sewing.

         

          This uniqueness of the brand does not only push the brand to spotlight of the normal market but it also implies the meaning of the contemporary art creation combined with the concept and inspiration of a variety of the production experiments. Plus, it is rich with the story and history of the designer illustrating her uniqueness leading to fabric products being able to be worn on a daily basis with the distinctly  different styles.

          “With the out-standing design of BLACK SUGAR, no matter what style of the hanger it is hung and who it is put on, it will bring up the uniqueness of that person.

output1-2.jpg

เพราะแฟชั่นไม่ได้ถูกตีกรอบด้วยอายุ ค่านิยมของคนอื่น หรือ กระแสที่ใครไม่รู้เป็นคนกำหนดขึ้นมา แต่เป็นอีกเครื่องมือที่ใช้สะท้อนตัวตน ของผู้ที่สวมใส่ และ แสดงออกถึงอัตลักษณ์ความเป็นตัวตนไม่มีใครเหมือนใคร นี่เองกลายเป็นที่มาของแบรนด์ BLACK SUGAR แบรนด์เสื้อผ้าที่ถือกำเนิดขึ้นจากความชอบส่วนบุคคลของสตรีวัย 59 ปี "เมธาวี อ่างทอง" ศิลปิน และ ผู้ก่อตั้งแบรนด์ อดีตข้าราชการ ที่กล้าก้าวออกมาจากกรอบค่านิยมของสังคมแบบเดิม ๆ แล้วหันมาทำในสิ่งที่ตัวเองรักและเป็นตัวของตัวเอง

          เมธาวีถ่ายทอดตัวตนของเธอลงไปในทุกฝีเข็มจนทำให้ BLACK SUGAR กลายเป็นแบรนด์ที่ได้สร้าง รูปแบบของตัวเองขึ้นมา เพราะนี่คือแบรนด์ที่เน้นใช้สีขาว-เทา-ดำ เป็นหลัก ที่แม้จะเป็นโทนสีที่เรียบง่ายแต่สร้างอัตลักษณ์ที่โดดเด่นของแบรนด์ ด้วยดีไซน์ การใช้แพทเทิร์น และ การตัดเย็บที่ไม่เหมือนใคร ไม่ออกแบบและผลิตเสื้อผ้าตามฤดูกาล เพราะไม่อยากให้ช่วงเวลากลายมาเป็นข้อจำกัด ให้กับแรงบันดาลใจที่สร้างออกมาเป็นผลงาน ไม่วิ่งตามเทรนด์แฟชั่นที่ผันเปลี่ยนไปอย่างรวดเร็ว เพราะเชื่อว่าแฟชั่นเป็นสิ่งที่สะท้อนและแสดงออกให้คนอื่นได้เห็นถึงตัวตนของผู้สวมใส่ และตัวตนของแต่ละคนก็ไม่มีทางที่ใครจะเหมือนใครได้

          ความเป็นตัวของตัวเองนี้ ทำให้ BLACK SUGAR ไม่ได้เป็นแค่แบรนด์แฟชั่นทั่วไปในตลาด แต่หมายถึงการสร้างสรรค์ผลงานศิลปะที่ร่วมสมัย ผสมผสานเข้าด้วยความคิด แรงบันดาลใจเทคนิครูปแบบการทดลองการผลิตต่างๆ รวมทั้งยังมีเรื่องราว ความเป็นตัวตนของศิลปินผู้ออกแบบ ถ่ายทอดออกมาเป็นเสื้อผ้า ที่เปรียบเสมือนผลงานศิลปะที่สวมใส่ได้ในชีวิตประจำวัน และสร้างความแตกต่างโดดเด่นเอาไว้ได้อย่างลงตัว

          "ด้วยความโดดเด่นของดีไซน์ ไม่ว่า BLACK SUGAR จะไปอยู่บนไม้แขวนเสื้อแบบไหน ไปใส่อยู่กับใคร ก็ทำให้คน ๆ นั้นโดดเด่นออกมาในแบบฉบับของตัวเองได้เสมอ"

Facebook : facebook.com/methawee44

bottom of page